Anak Wilayah

Blog yang menyentuh mengenai kawasan Wilayah Persekutuan di bawah pentadbiran Dato' Raja Nong Chik

Tabung Penyelenggaraan 1Malaysia di PPR Sri Pahang

Posted by anak wilayah on April 13, 2012

 Nullam tortor sem, elementum ut molestie eu, imperdiet at nisiVestibulum auctor mollis nunc, eleifend commodo nunc elementum sed. In suscipit fermentum lectus ut pulvinar. Integer quam dui, porttitor quis venenatis non, iaculis et ipsum. Nulla facilisi. Mauris ut neque vitae magna placerat adipiscing a eget nunc. Morbi massa turpis, ultrices sit amet sodales in, molestie et dolor. Sed vitae arcu non orci aliquam faucibus. Sed ante dui, sagittis quis commodo a, dignissim sit amet lacus. Donec aliquam, ipsum sit amet mollis sodales, mi eros gravida libero, vitae sodales sapien augue vel nunc. Ut imperdiet convallis metus, sit amet venenatis sapien bibendum a. Nulla non quam metus, ac pretium turpis

Posted in Social | Tagged: , , | Leave a Comment »

Najib, Manmohan launch Little India Brickfields

Posted by anak wilayah on October 28, 2010

KUALA LUMPUR: In a historic moment, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his visiting Indian counterpart, Dr Manmohan Singh, Wednesday launched Little India, Kuala Lumpur’s Indian enclave in Brickfields.

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his visiting Indian counterpart, Dr Manmohan Singh, Wednesday launched Little India, Kuala Lumpur's Indian enclave in Brickfields. Also present, FT Minister Dato' Raja Nong Chik.

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his visiting Indian counterpart, Dr Manmohan Singh, Wednesday launched Little India, Kuala Lumpur's Indian enclave in Brickfields. Also present, FT Minister Dato' Raja Nong Chik.

Both leaders unveiled a fountain, symbolising the launch of the event which strengthened their close government-to-government and people-to-people relations.

“This is more than a symbol…will be a tourist place and will certainly benefit the people here,” Najib said in his remarks before the launch, which was attended by about 5,000 people amidst tight security in the area.

Little India covers the area from Jalan Travers to Jalan Tun Sambanthan, with the first phase costing RM17mil expected to be ready in December.

Work on the first phase, developed by Malaysian Resources Corporation Berhad (MRCB), began in May.

The two-phase Little India project, worth RM35mil, involves the construction of new business premises and a parking complex, and road expansion.

Standing at 7.62m, the fountain is the tallest in the country. A stone’s throw away is KL Sentral, the capital’s transportation hub.

Manmohan arrived here Tuesday for a three-day official visit to Malaysia.

Wednesday’s event was also attended by Najib’s wife Datin Seri Rosmah Mansor, Manmohan’s wife Gursharan Kaur, MIC president Datuk Seri S. Samy Vellu, ministers, deputy ministers and community leaders.

The Brickfields area was decorated with colourful banners welcoming Najib and Manmohan.

Dignitaries were entertained with cultural shows, including a 1Malaysia welcome song by 60 schoolchildren, and a welcoming dance by maestro Ramli Ibrahim.

After the cultural show, Najib and Manmohan were presented with golden shawls by Federal Territories and Urban Wellbeing Minister Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin. Both leaders were also garlanded with flowers by his deputy, Datuk M. Saravanan.

The Little India project is Najib’s brainchild. In April last year, less than 24 hours after being sworn in as Prime Minister, he went on a walkabout to meet the people in Brickfields. – Bernama

Source: The Star

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his visiting Indian counterpart, Dr Manmohan Singh, Wednesday launched Little India, Kuala Lumpur's Indian enclave in Brickfields. Also present, FT Minister Dato' Raja Nong Chik.

Brickfields, on the day of the launch. Also present, FT Minister Dato' Raja Nong Chik.

Posted in Uncategorized | Tagged: , , , , , | Leave a Comment »

Kes hukuman mati ke atas pembuang bayi

Posted by anak wilayah on August 17, 2010

Salam Ramadhan,

Makin hangat perbincangan pasal keputusan Kabinet untuk menetapkan hukuman mati untuk pembuang bayi di bawah Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukumam maksimum iaitu gantung sampai mati. Ada yang kata hukuman tu terlalu kejam, ada juga yang kata hukuman tu sesuai, ada juga yang minta kaji balik. Bagi aku, hukuman tu memang sesuai. Kenapa orang lain yang bunuh orang lain dijatuhkan hukuman sebegitu rupa tapi mereka yang sewenang-wenangnya buang bayi boleh terlepas begitu saja? Banyak lagi isu yang boleh dibangkitkan berkenaan golongan yang tidak berperikemanusiaan ni.

ibu dan anak - gambar hiasan

ibu dan anak - gambar hiasan

Laporan dari surat khabar NST, tahun ini saja ada 65 kes buang bayi sampai ke hari ni. Tapi hanya 21 orang ditangkap. Jadi apa yang terjadi pada selebihnya? Aku rasa memang sekaranglah kerajaan patut lakukan sesuatu untuk membanteras jenayah berat ni dari berleluasa. Selagi tiada tindakan untuk menghukum mereka dengan lebih berat, mereka akan merasakan tindakan membuang bayi itu seperti langkah atau pilihan untuk membuang dosa mereka semata-mata.

Mereka tidak sedar bahawa tindakan mereka sama saja seperti membunuh. Beribu-ribu keluarga dan suami isteri yang menginginkan anak, tapi apa kan daya tiada rezeki untuk mereka. Kadang kala mereka sanggup menghabiskan beribu-ribu duit semata-mata untuk memperoleh seorang cahaya mata. Bertahun-tahun usaha dilakukan, untuk mendapatkan zuriat. Tapi setelah rezeki itu diberikan kepada sesetengah orang, rezeki ini dibuang begitu sahaja.

Dengar kata, walaupun Kabinet sudah bersetuju untuk menetapkan jenayah membuang bayi di bawah kanun keseksaan yang boleh membawa hukuman mati, namun kajian yang lebih mendalam sedang dijalankan. Aku harap-harap kerajaan dapat cepat cepat tetapkan hukuman yang berat terhadap mereka ni. Bukan setakat kepada ibu si bayi, malah juga kepada bapa si bayi.

Posted in Social, Welfare | Tagged: , , , , , , | Leave a Comment »

Salam Ramadhan

Posted by anak wilayah on August 12, 2010

Salam Ramadhan

Sempena bulan Ramadhan Bulan penuh berkat ni, aku mau ucap Selamat Menyambut Ramadhan dan juga Selamat Berpuasa pada yang beragama Islam.

Dah lama juga aku tak menulis dalam ni, kerja di pejabat tidak mengizinkan. Apa-apa pun, aku berharap kita sama-sama tidak membiarkan bulan ni berlalu tanpa diisi dengan bekalan yang bakal kita bawa nanti.

Ni sedikit peringatan buat kita.

“Diriwayatkan dari Sahl bin Saad r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya di dalam Surga itu terdapat pintu yang dinamakan Ar-Rayyan. Orang yang berpuasa akan masuk melalui pintu tersebut pada Hari Kiamat kelak. Tidak boleh masuk seorangpun kecuali mereka. Kelak akan ada pengumuman: Di manakah orang yang berpuasa? Mereka lalu berduyun-duyun masuk melalui pintu tersebut. Setelah orang yang terakhir dari mereka telah masuk, pintu tadi ditutup kembali. Tiada lagi orang lain yang akan memasukinya” [Bukhari-Muslim]

Posted in Other | Tagged: , , , , | 1 Comment »

Kesan racun arsenik pada sukarelawan Gaza

Posted by anak wilayah on June 30, 2010

Salam 1Malaysia,

Apa kes dengan racun arsenik dalam makanan sukarelawan ke semenanjung Gaza tu? Ingat tak kisah sukarelawan menghantar bantuan makanan ke Semenanjung Gaza. Dikatakan dalam badan anggota-anggota sukarelawan terbabit, terdapat kandungan arsenik yang tinggi. Aduh, tak habis-habis lagi ke kisah kekejaman puak Zionis ni.

Apa kesan arsenik dalam badan manusia?

Diambil dari laman web ni.

“…Arsenik pula apabila memasuki tubuh kita akan mengikat pada kumpulan kimia sulfihidril pada berbagai jenis enzim lalu menjejaskan metabolisme sel…”

Kesan yang boleh dilihat.

“…Arsenik pula boleh mengakibatkan kerengsaan pada kulit, membran mukous, serta saluran pernafasan dan gastrousus. Kesan-kesan lain termasuk rasa lesu, kurang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah, hepatitis, rasa kebas di anggota pinggiran (neuropati) dan pengguguran rambut. Lebih membimbangkan ialah kemungkinan terjadinya kanser paru-paru dan kulit akibat pendedahan jangka panjang. Sakit tekak, sakit perut, muntah-muntah dan cirit-birit adalah di antara tanda-tanda mendadak yang boleh dialami. Maut akan terjadi jika terdapat banyak air dan elektrolit hilang…”

So boleh dikatakan arsenik boleh dilabel sebagai alat senjata kimia yang berbahaya yang boleh membawa maut. Dengan kata lain, puak Zionis dah tukar taktik nak bunuh kaum lain.

Posted in International, Welfare | Tagged: , , , , , , , | Leave a Comment »

Raja Nong Chik: Students can enjoy discounts on RapidKL

Posted by anak wilayah on April 25, 2010

STUDENTS in the Klang Valley will be able to enjoy additional discounts up to 50% for RapidKL bus and LRT services as well as the Monorail through RapidKL’s new product, Rapidpass Pelajar.

Rapidpass Pelajar provides students with unlimited usage for 30 days on RapidKL buses and LRT services as well as the Monorail. Foreign students can also enjoy this privilege.
New product: The Rapidpass Pelajar is to enable st udents in the Klang Valley to enjoy RapidKL’s services at discounted rates.

This new product by Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana), through its subsidiary, RapidKL, comprises:

·RapidPass Pelajar Bas – RM50, for unlimited usage on RapidKL buses

·RapidPass Pelajar Integrasi – RM100, for unlimited usage on RapidKL bus and LRT services as well as the Monorail.

Prasarana Group managing director Datuk Idrose Mohamed said the new product was Prasarana’s latest initiative to allow students to enjoy RapidKL’s services at discounted rates, at the same time manage their monthly expenses.

“We hope these further savings will attract more students to use RapidKL services. For this first year, we target some 70,000 students to use this facility,” he said.
»We hope these further savings will attract more students to use RapidKL services and we target some 70,000 to use this facility this year« DATUK IDROSE MOHAMED

Rapidpass Pelajar works on the Touch ‘n Go system. The only difference is that, the remaining number of days (of the 30-day usage period) will be displayed on the card reader. The 30-day period starts from the first day of usage each time the card is renewed.

Students can also opt for the EZ facility, whereby monthly renewals can be done automatically in the last week of the 30-day period, as long as the reload value in the card is sufficient. Rapidpass Pelajar can also function as a normal Touch ‘n Go card and can be reloaded at any Touch ‘n Go top-up counters or ATMs with the Touch ‘n Go reload facility.

To be eligible for Rapidpass Pelajar, users need to apply by bringing original and verified copies of their identity cards or birth certificates and student cards. The card is not transferable. RapidKL and Touch ‘n Go will also be setting up counters at various colleges and institutions of higher learnings from time to time.

Registration forms can also be acquired at any LRT stations and completed registration forms need to be submitted at the Pasar Seni LRT station. Monthly renewals can be done at all 48 LRT stations.

Source: the Star

————————————————

Taken from Raja Nong Chik’s website

Posted in FT Ministry, Raja Nong Chik, Welfare | Tagged: , , | 1 Comment »

Lagi cerita pasal PPR

Posted by anak wilayah on April 1, 2010

Ni blog entri yang menarik untuk dibaca.

———————————————-

Kalau kat KL ni, cerita pasal projek perumahan rakyat memang tak habis. Kalau bukan pasal aduan-aduan kerosakan, mesti pasal permohonan untuk beli satu rumah di PPR. Tak pun mesti pasal kecoh kenapa tak layak nak beli satu. Bukan apa, KL nih dah la kecil je, pastu sesak pulak tu. Bila ramai orang memohon nak beli, kerajaan terpaksa la tambah supaya dapat adil semua orang dan untuk kesenangan semua orang jugak. Kalau ikut logik, kenalah ada perancangan bandar, ye tak?

Ni artikel berita yang aku ambil dari blog Menteri Wilayah, Dato’ Raja Nong Chik. Baca jap.

32,762 unit rumah PPR dibina sekitar KL

KUALA LUMPUR 23 Mac. — Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan melalui Jabatan Perumahan Negara (JPN) sedang melaksanakan 25 projek perumahan rakyat (PPR) melibatkan pembinaan 32,762 unit rumah di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Kong Cho Ha berkata empat projek PPR telah siap dibina tetapi belum diserah kepada Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

“Empat projek itu ialah PPR Lapangan Terbang Lama 2 iaitu 920 unit, PPR Bersepadu Pekan Kepong 948 unit, PPR Bersepadu Bukit Jalil 1 dan PPR Bersepadu Bukit Jalil 2 masing-masing 1,896 unit,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Kong berkata PPR Bersepadu Pekan Kepong yang mengandungi tiga blok, 18 tingkat di atas tanah seluas 5.395 hektar telah dibina dengan kos RM51 juta dan telah mendapat Sijil Layak Menduduki (CF) pada awal Feb lepas.

“PPR itu dijangka diduduki selewatnya-lewatnya bulan depan dan ini menunjukkan kerajaan serta kementerian ini memandang serius dalam menangani isu berkaitan projek PPR dengan mengambil kira kepentingan rakyat,” katanya.

Kong berkata kos pembinaan PPR ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan persekutuan manakala kerajaan negeri bertanggungjawab dalam menyediakan tapak yang sesuai serta pemilihan pembeli atau penyewa menerusi Sistem Pendaftaran Terbuka (SPT) berkomputer.

Sasaran utama PPR adalah golongan yang berpendapatan rendah termasuk setinggan dengan jumlah pendapatan isi rumah di bawah RM2,500 sebulan.

Kadar sewa rumah PPR ialah RM124 sebulan manakala harga jualan rumah PPR dalam lingkungan RM35,000 di Semenanjung Malaysia dan RM42,000 di Sabah dan Sarawak.

Sumber: Bernama

Ehem. Tambah lagi? Biar betul Datuk Seri Kong Cho Ha ni. Berani benar. Yelah. Bukan senang nak main tambah-tambah je PPR ni. Silap-silap tak seimbang la. Projek terbengkalai la. Silap plan habis la kawasan tu. Dah la ibu kota.

Aku ingat lagi, dulu aku pernah tengok adik aku main SimCity. Nampak macam senang. Macam tak mencabar je nampak. Tapi adik aku selalu kalah/rugi. Haha. Apa yang susah sangat? Bagi aku, samalah juga dalam realiti. Game tu pun memang ikut macam realiti. Sekolah, hospital, balai bomba, balai polis dan kemudahan awam lain, semua ada maintenance charge. Kalau silap susun sikit, jalan jam. Kalau silap plan sikit, tanah tak laku. Tak ada orang duduk. Pastu tax kurang. Last-last rugi. Isk isk. Kalau macam tu jadi ketua kampung pun tak lepas.

Tapi ada banyak juga berita kat tv dan kat surat khabar pasal Menteri Wilayah kita lari ke sana  lari ke sini nak jaga kebajikan penduduk-penduduk PPR kat KL ni. Cuba bayangkan, benda dah siap tambah-tambah kalau ada silap ataupun bangunan dah lama. Lagi susah daripada nak bina baru, betul tak? Memanglah Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan, tapi tak semua orang boleh buat, betul tak? Nak dekat setahun dah Dato’ Raja Nong Chik jadi menteri wilayah, setakat ni aku rasa KPI dia memang power. Kalau setakat ada willpower je, takkan berjaya sampai sini. Jadi, tahniahlah pada Dato’ Raja Nong Chik!

Mesti Dato’ Raja Nong Chik terer main SimCity kan. Hehe. Apa-apa pun, good luck to Dato’ Raja Nong Chik.

———————————————

Diambil dari Blog Raja Nong Chik Club.

Posted in FT Ministry, Raja Nong Chik, Social, Welfare | Tagged: , , | Leave a Comment »

Notes from Raja Nong Chik

Posted by anak wilayah on March 11, 2010

Hi all~

Here are some notes taken from Dato’ Raja Nong Chik’s Facebook notes. I find it interesting that he tried to reach the public through this. Well, it’s not a bad thing because in a way it’s easier and flexible. Below are some issues that might have been problems to other people, and the minister had them answered.

===================================================================================

Jawapan kpd Aziz Osman

Wednesday, February 17, 2010 at 4:51pm
Aziz Osman
Selamat Pagi Dato’ Nak tanye sket…. Bilekah Gerai2 haram yang berada di tepi jalan di Pantai dalam di bahagian Taman Bukit Angkasa akan di robohkan? setahu saya notice sejak dari tahun lepas sudah di tampal. Dan bilakah lagi Tindakan dari Pihak data’ dan DBKL akan menyelesaikan masalah tersebut. Kerana dgn beradanya …kedai2 haram itu di tepi jalan akan menyerabutkan lagi laluan kereta. Kerjasama dari Pihak dato’ amat lah di hargai.
Sekian.

Jwpn:
Salam Aziz Osman,
Gerai2 d tepi jalan d Taman Angkasa akan d roboh setelah pusat penjaja gantian d bina d Pantai Dalam pada tahun ini. Lepas itu suasana jalan ini akan berubah secara positif

===================================================================================

Tindakan susulan kpd aduan Ezan Mokti

Tuesday, March 2, 2010 at 11:49pm
Ezan Mokti

Aduan:

Hi Dato’,
Sending a message to a minister may seem impertinent and for that I apologise but I am at my wits end and do not know what recourse there is for me and my neighbours. I hope you will be able to help us here.

I am a resident of Sri Ledang Condos located in Section 10 Wangsa Maju and have been staying here for the past 17 years,and I speak for my fellow residents.

About one and half year ago, one of the shophouse reataurant started having karaoke sessions at night and since then life has never been the same for us at Sri Ledang. The loud singing, amplified as the night goes into stillness and the fact that the karaoke sessions are held in an open area has made our nights a living hell, or shall I say a sleepless hell. The loud singing goes well into the wee hours ( until 3am on weekends ) of the morning causing us residents a lot of distress. Most of us cannot sleep with our windows open anymore as we have to shut them and turn the aircon on so as to drown these ghastly attempts at singing. Many of us have called the Wangsa Maju police but they do not seem to be able to do anything about it. We wrote to our wakil Rakyat, Dato’ Zulhasnan but the show still seems to go on. I can hear the screaming, I mean singing even now as I write this.

Please Dato’ for the sanity of the residents of Sri Ledang, I implore you to help us resolve this problem. We are not against others having fun, but please, not at our expense.If only they are not so loud, then we can all co-exist. We are working folks with families and find this kind of activity very distressing. I have an ailing mother staying with me and she gets very upset with the din every night. We, the residents of Sri Ledang are willing to meet with you if you deem it necessary.

The name of the cafe is D’Bali Cafe located in the row of shophouses in section 10 Wangsa Maju, opposite Institut Terjemahan Negara.

Thank you Dato’ and please forgive me if I have acted out of place but I really don’t know who else to turn to.

Salam,
Nooraizan Abdul Mokti

Tindakan:

Siasatan telah dibuat ke lokasi dan dua notis telah dikeluarkan di bawah Undang-undang Kecil Pelesenan Establisymen Makanan & Undang-undang Kecil Iklan.

DBKL akan terus memantau premis berkenaan. Sekiranya aktiviti hiburan diteruskan tindakan selanjutnya akan diambil.

===================================================================================

Jawapan kpd soalan Tengku Roseman Tengku Yazid

Wednesday, March 10, 2010 at 9:14am
Tengku Roseman Tengku Yazid

Soalan:

Aslkm Dato, saya ingin bangkitkan tentang taraf kebersihan dan penyelenggaraan disebuah food court berhadapan poliklinik Tanglin.Saya difahamkan food court tersebut kepunyaan MOH tetapi diselenggarakan oleh DBKL.Harap dapat perhatian pihak Dato.

Jawapan:

Adalah dimaklumkan bahawa DBKL hanya bertindak melesenkan penjaja-penjaja tersebut tetapi pusat penjaja tersebut diuruskan sepenuhnya oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.
Walau bagaimanapun, DBKL sedia membantu Kementerian Kesihatan dari aspek pemantauan dari semasa ke semasa.

===================================================================================

You can ‘have a chat’ or ‘befriend’ with him through his FB (facebook).

Or read his notes here.

Hope this will help sending the answers to others. Or should I ask ET for help? hehe ^_^

Posted in Welfare | Tagged: , , , | 1 Comment »

Reduce traffic jam, make a better place

Posted by anak wilayah on February 3, 2010

One of the main reasons why urban areas are congested with vehicles, is everyone wants to use their own vehicle to go to the work. They said that it is easier, but in my opinion this kind of attitude will also contribute to many other negative effects to the people and the cities.

The traffic jam, the global warming, risk to car accident, and late to work will become the main problems to the people in the urban areas. So that’s why the government planned to reduce the traffic congestion by encouraging the people to use the public transport.

A few years back, government started a campaign about sharing cars to work. At first there was a positive effect but then people started to forget about it. And here we are, everyday life with half an hour to an hour’s traffic jam. However, the good thing is the government still thinks about us although we’re being hardheaded about using the public transport or sharing cars.

Now, government still on their soft-side, trying to make a better place for us.

January 28, 2010 16:50 PM

Urban Public Transport Enhanced By 2012

KUALA LUMPUR, Jan 28 (Bernama) — Highlights of the Government Transformation Programme Roadmap towards improving urban public transport:

*Increasing the percentage of overall utilisation of public transport from 10 to 13 per cent in 2010.

*Raising the number of public transport users from 240,000 to 265,000 this year.

*Increasing the accessibility and communication of the overall percentage of the population residing within 400 meters of the public transport route from 63 per cent to 75 per cent.

The government’s main target is to improve the standard of public transport at the main population centres in Malaysia, beginning with increasing the use of public transport during peak hours, that is, from 7am to 9am by 25 per cent in the Klang Valley in 2012, and subsequently in Penang and Johor Baharu.

Efforts to improve urban public transport services would also be emphasised including improving reliability by focusing on punctuality of the services and subsequently reducing journey time.

In addition, the quality of the journey four users of public transport in terms of comfort and convenience would also be enhanced by ensuring that the rakyat get easy access to public transport and providing adequate transportation capacity for existing and new passengers.

Five important measures that have been identified to improve public transportation between 2009 and 2012 were coordination of the capacity of systems which had reached their limit, that is, by raising the capacity of the KTM Komuter and LRT by between 1.7 and four times.

In order to attract more people to use public transportation, the ticket and fare structure for public transport would be integrated and about 6,800 additional parking bays would be provided at 14 major rail stations. Feeder bus services to the rail stations would be improved while stations with high traffic volume would be upgraded.

– BERNAMA

So stop being so-hard-to-deal-with and stubborn, help the government in reducing the traffic congestion because this all are for us either to live or work in a better environment.

Posted in Social, Welfare | Tagged: , , | 1 Comment »

RM10Mil for Labuan’s Welfare – Raja Nong Chik

Posted by anak wilayah on January 7, 2010

Federal Territories and Urban Wellbeing Minister Raja Datuk Nong Chik Raja Zainal Abidin plans for Labuan.

LABUAN: A total of RM10mil has been allocated to resolve the squatter problem in Labuan, said Federal Territories and Urban Wellbeing Minister Raja Datuk Nong Chik Raja Zainal Abidin.

He said the allocation was to build low-cost flats over four phases in Kampung Sungai Bangat.

“We still have squatters in Labuan and efforts are in the pipeline to resolve the problem,” he said after launching quarters for civil servants and the extension of the National Land Code to Labuan in Kampung Bukit Kuda here.

Areas with squatters in Labuan include Kampung Rancha-Rancha, Kampung Sungai Bangat, Kampung Muslim and Kampung Kiansam.

Sumber: Bernama

Posted in FT Ministry, Labuan, Raja Nong Chik, Welfare | Leave a Comment »

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.